2012-05-22
Często spotykamy uczniów, którzy, mimo wcześniejszego kontaktu z językiem niemieckim w szkole podstawowej, nie opanowali jego podstaw w stopniu zadowalającym. Takim uczniom trzeba pomóc, aby mogli aktywnie uczestniczyć w lekcji oraz z sukcesem kontynuować i poszerzać swoją wiedzę o języku. Jest to bardzo ważne zwłaszcza teraz, gdy opanowanie jednego z języków obcych w zakresie umożliwiającym podstawową komunikację między ludźmi, stało się elementem niezbędnym do zdania egzaminu gimnazjalnego.
Wszystkie zagadnienia leksykalno-gramatyczne omawiane na zajęciach wyrównawczych z języka niemieckiego zostały przedstawione w atrakcyjny dla uczniów sposób z wykorzystaniem różnorodnych zadań i ćwiczeń. Dzięki zróżnicowanym formom pracy każdy z uczniów mógł znaleźć dla siebie coś interesującego i ciekawego. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się gry edukacyjne i zabawy językowe. Wszystkie konkursy, zawody i rywalizacje w grupach dostarczały dużo emocji i zamieniały naukę w świetną zabawę. Odzwierciedleniem tego, iż zajęcia odpowiadały potrzebom i zainteresowaniom uczniów może być dość wysoka frekwencja oraz fakt, że uczniowie z zapałem i w sposób aktywny udzielali się we wszystkich zaproponowanych im formach pracy.
Po ponad trzech miesiącach prowadzenia zajęć wyrównawczych z języka niemieckiego przekonałam się, że są one bardzo potrzebne i przynoszą oczekiwane rezultaty, a także sprawiają uczestnikom dużo przyjemności i satysfakcji.
Agnieszka Micor
Wejść : 6461155
Unikalnych : 5241651 Obecnie : 1 Zalogowanych : 0 |