2011-05-16
Zajęcia „Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych” w Gimnazjum w Juszczynie.
Uczniowie uczęszczający na zajęcia podzieleni są na dwie grupy ćwiczeniowe. Pierwszą - stanowią chłopcy, u których występuje wada wymowy. Uczęszczają na terapię logopedyczną. Zajęcia polegają na pracy indywidualnej, prowadzone są w gabinecie logopedycznym. Chłopcy pracują chętnie, ich frekwencja jest stuprocentowa.
Przystępują do ćwiczeń korygujących wady wymowy z motywacją, wykazują postępy - uczeń, u którego m.in. występował rotacyzm, opanował prawidłową realizację głoski [r], ale konieczne są dłuższe ćwiczenia utrwalające zmierzające do automatyzacji prawidłowych nawyków artykulacyjnych.
Drugą grupę ćwiczeniową tworzą czterej gimnazjaliści, którzy wyrównują braki z języka polskiego. Praca z nimi polega przede wszystkim na doskonaleniu podstawowych technik szkolnych. Na zajęciach kształcą czytanie ze zrozumieniem, utrwalają zasady poprawnej pisowni, rozwijają sprawność językowo-stylistyczną oraz kształcą umiejętności słuchowo-językowe.
Uczniowie z zainteresowaniem wykonują ćwiczenia, korzystając z materiałów dydaktycznych, które otrzymali. Bazują na zeszycie ćwiczeń „Czytanie ze zrozumieniem” z serii „Ortograffitti”, który zawiera oryginalne teksty (często zabawne, wzbudzające duże zaciekawienie uczniów) oraz atrakcyjną obudowę metodyczną (m.in. nagrania dźwiękowe, ćwiczenia o charakterze gier, zagadek językowych). Uczniowie pracują z dużym zaangażowaniem, co z pewnością wpłynie na podniesienie ich kompetencji językowych.
Beata Bałos
Wejść : 6531082
Unikalnych : 5261527 Obecnie : 1 Zalogowanych : 0 |