2011-06-14
Cześć zajęć dotyczących tego zagadnienia poświęcone zostało uczniowi klasy I gimnazjum, mającemu specyficzne problemy w nauce czytania i pisania. Praca z nim polegała przede wszystkim na doskonaleniu podstawowych technik szkolnych. Podczas 16 godzin wspólnych zajęć ćwiczył on czytanie ze zrozumieniem, poznawał i utrwalał podstawowe zasady ortograficzne, które następnie stosował w pisowni.
Z zainteresowaniem wykonywał różnego rodzaju ćwiczenia, korzystając ze środków dydaktycznych, które otrzymał. W swojej pracy wykorzystywał zeszyty ćwiczeń z serii „Ortograffitti”, swoją wiedzę i umiejętności w zakresie ortografii rozwijał również poprzez gry dydaktyczne, układanki.
Percepcję wzrokową i słuchową uczeń doskonalił ćwicząc w pracowni komputerowej z programem edukacyjnym „Dyslektyk 2”. Różnorodność gier pozwalała sprawdzić różne deficyty ucznia wymagające systematycznej nad nimi pracy.
Dzięki wytrwałości, chęci zmierzenia się z własną dysleksją i nauce poprzez zabawę uczeń czynił widoczne postępy, a problemy ortograficzne nie były już dla niego takie straszne.
Justyna Jopek
Wejść : 6531151
Unikalnych : 5261596 Obecnie : 2 Zalogowanych : 0 |