2012-01-03
Od dnia 1 września 2011r. w Zespole Szkół w Białce odbywały się „Dodatkowe zajęcia z matematyki” w ramach projektu „Krok po kroku – równamy do najlepszych”. Program realizowany jest dla uczniów gimnazjum, którzy posiadają uzdolnienia matematyczne i chcą się rozwijać w tej dziedzinie. Na zajęciach uczniowie mieli okazję zobaczyć jak w ciekawy sposób można bawić się matematyką, a przy tym uczyć się, zdobywać nowe umiejętności, rozwijać matematyczną wyobraźnię.
Na zajęciach m.in.:
Mierzymy objętości brył
Matematyka szyta nitką…
Matematyczne origami
W ramach zajęć uczniowie brali udział w wycieczce do Krakowa podczas której mieli okazję uczestniczyć w lekcji interaktywnej pt. „Piłki Einsteina”, zwiedzić „Ogród Doświadczeń” oraz „Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie”.
W „Ogrodzie Doświadczeń” wypróbowaliśmy działanie około 50 eksponatów. Najpierw podziwialiśmy złudzenia optyczne, działanie kalejdoskopu, ksylofonu i brachistochrona. Najbardziej podobałam się telegraf akustyczny. Za jego pomocą mogliśmy rozmawiać z dwóch stron ogrodu i bardzo dobrze się słyszeć. Świetne były dwie sprzężone huśtawki - połączone ze sobą sznurem, stanowiły one model wahadeł sprzężonych. Ciekawym eksponatem była duża platforma równowagowa. Mieliśmy za zadanie ustawić ją w pozycji pionowej, co wcale nie było takie proste jak się nam wydawało. Interesującym doświadczeniem było stanie między dwoma równoległymi zwierciadłami. Pokazywały one zwielokrotnione odbicia lustrzane. Jedne lustra nas „wyszczuplały”, inne „pogrubiały”- wyglądaliśmy bardzo zabawnie. Po zwiedzaniu ogrodu doświadczeń braliśmy udział w interaktywnej lekcji pt. „Piłki Einsteina”. Poznaliśmy takie pojęcia jak przyspieszenie grawitacyjne, pęd, energia kinetyczna i potencjalna, zobaczyliśmy piłkę „zmyłkę”.
W Instytucie Inżynierii Miejskiej mieliśmy okazję zobaczyć wystawę: ,,Wokół Koła”, gdzie mogliśmy uczyć się poprzez zabawę. Przy pomocy koła mogliśmy „jeździć windą”, „mocować się”, sprawić za pomocą strumienia powietrza by kule-piłki „tańczyły”. Ciekawym doświadczeniem była jazda samochodem o kwadratowych kołach.
Kołyska Newtona
Ogród Doświadczeń (tęcza)
Uczniowie bardzo chętnie brali udział w zajęciach, na których nie tylko spędzali miło czas z matematyką, ale również dobrze się bawili w gronie koleżanek i kolegów.
Lekcja interaktywna
Dorota Kudzia
Wejść : 6528252
Unikalnych : 5258716 Obecnie : 1 Zalogowanych : 0 |