:: RSS :: kontakt ::

Realizacja projektu krok po kroku

2012-05-22

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO - WYRÓWNACZE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W RAMACH PROJEKTU „KROK PO KROKU – RÓWNAMY DO NAJLEPSZYCH”

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO - WYRÓWNACZE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W RAMACH PROJEKTU „KROK PO KROKU – RÓWNAMY DO NAJLEPSZYCH”

  Wrzesień-grudzień 2011

          Na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego w Gimnazjum w Białce uczęszczało 14 uczniów, którzy byli podzieleni na dwie grupy. Były to grupy mieszane, jednak większość uczniów chodzi do II i III klasy, jednak wszyscy wykazywali się bardzo słabą znajomością języka angielskiego.

Najwięcej problemów sprawiało im rozumienie kluczowych informacji w tekstach i rozmowach oraz przekazywanie informacji. Po zapoznaniu się z potrzebami uczniów opracowany został plan pracy dzięki któremu mogli oni poszerzyć swoje słownictwo oraz poznać podstawowe struktury gramatyczne pozwalające im na swobodną komunikację za pomocą prostych struktur. 

agielski1_454

W czasie zajęć uczniowie byli zmotywowani i chętni do pracy, często zadawali pytania, a także samodzielnie pogłębiali materiał.

agielski2_454

Dzięki materiałom dydaktycznym współfinansowanym z Europejskiego Funduszu Społecznego, m.in. słowniki, książki gramatyczne czy gry leksykalne, na zajęciach można było stosować różne techniki uczenia się, co znacznie usprawniło prowadzenie zajęć.

agielski3_604

  Pomoce dydaktyczne z których uczniowie mogli korzystać wpłynęły również na efekty pracy, gdyż byli mocno zaangażowani w ćwiczenia oparte np. na kartach obrazkowych, plakatach, czy grach leksykalno – gramatycznych.

agielski4_454

W obu grupach zrealizowano 16 godzin zajęć dydaktyczno-wyrównawczych w czasie których uczniowie udoskonalili gramatykę czasów teraźniejszych i przeszłych oraz podstawowe słownictwo związane między innymi z miejscem zamieszkania, opisywaniem domu lub pokoju. Uczniowie potrafią zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów oraz z powodzeniem przekazać prostą informację. Efekty pracy są również widoczne w ocenach cząstkowych, które poprawiły się szczególnie wśród uczniów klas II. Niektórzy uczniowie uczestniczący w projekcie zmienili również swoje nastawienie do języka angielskiego, uważając go za przedmiot przystępny, a nieliczni nawet za interesujący i potrzebny.

Anna Wilczek

 

« Powrót

Wejść : 6230370
Unikalnych : 5032780

Obecnie : 9
Zalogowanych : 0